En ny dag

God morgon, god morgon. En ny dag med nya möjligheter. Och lite huvudvärk. Ingen aning om vad jag ska göra idag.. Jag hade trott att jag skulle hjälpa D med huset, nu har jag ingen aning. Lite plugg kanske? Fast jag känner mig inte alls speciellt sugen på det.

Ibland frågar jag mig varför jag slösar bort livet på att gå i skolan. Egentligen borde man göra det bästa av livet direkt, medan man kan och orkar. Är det verkligen meningen att vi ska stressa igenom våra liv tills vi blir 65 och kanske inte orkar annat än att sitta hemma då? Man borde ha en ungdomspension, sådär mellan 20-30 nånting. Det är ju då man vill upptäcka världen och faktiskt orkar göra det. 

Nej, vi får se vad som händer idag helt enkelt. Kanske blir kvar i sängen hela dagen. 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0